Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Muud huvitavat  

  Järva-Jaani vanatehnika muuseumide keskus  

  Facebook  

  Uusim eksponaat  

  Saadaval  

  Filter:
  Otsi:  
teerull
ДУ 50
 Eksponaat nr.:  192 
 Väljalaskeaasta:  1977 
 Sõiduki tüüp:  teerull 
 Kere №:  9015 
 Tehase nimetus:  Rõbinski teedemasinate tehas
(Рыбинский завод дорожных машин )
 Riik:  Rõbinsk, Jaroslavli oblast, VNFSV 
 Soetatud:  Ceres AS (21. märts 2007)
TöökorrasEksponaadi juures teostatavad töödTöötundide arvestus
 Päeviku sissekanne: #532

 Eksponaadi ajalugu   Tootja info   Mudeli info 

Rõbinski teedemasinate tehas (Рыбинский завод дорожных машин )


Hiljem tee-ehitustehnika tootmisele spetsialiseerunud ettevõte kasvas välja 1870. aastal Rõbinskisse rajatud raudteetöökodadest. Esimene teerull ehitati 1931. aastal. Teise maailmasõja perioodil toodeti miine ja lennukipomme.
1945. aastal hakati taas sõjas purustatud teede taastamiseks vajalikke teedemasinaid tootma. Alustati 5-tonnise teerulli D-45 tootmist. Tehase sõjajärgse perioodi toodangust on ehk tuntuim alates 1940.-te aastate lõpust toodetud 10-tonnine staatilise toimega kolmevaltsiline rull D-211. Kuni 1960.-te aastateni toodeti ka rootorlumesahku, kivipurusteid jt. ehitus- ja teedeehitusmasineid.

Peaaegu täielik toodangu uuendamine toimus 1970.-te aastate alguses, mil mitmete vananenud konstruktsiooniga rullide asemel võeti tootmisse hüdrodünaamilise ja hüdrostaatilise transmissiooniga teerullid. 1970.-tel ja 1980.-tel aastatel toodeti rulle DU-47, DU-48, DU-50 jt. 1980. aastal pälvisid Rõbinski tehase rullid mitmeid auhindu rahvusvahelistelt näitustelt Leipzigis, Sofias, Rostockis ja Moskvas. Alates 1983. aastast paigaldati koostöös välisriikide tehastega Rõbinski tehase toodetavatele rullidele Poola käigukastid ja Bulgaaria rooliseadmed.

1984. aastal, peale tollase NLKP Keskkomitee peasekretäri, NSV Liidu Ülemnõukogu Presiidiumi esimehe Juri Andropovi (1914-1984) surma, nimetati Rõbinsk ümber Andropoviks ja ka tehase ametlikuks nimetuseks sai vastavalt Andropovi teedemasinate tehas (Андроповский завод дорожных машин). 1989. aastal taastati nii linna kui ka tehase varasem nimi.

Käesoleval ajal kannab tehas nime ЗАО Раскат (Рыбинские АСфальтовые КАТки) ning endiselt ollakse spetsialiseerunud teerullide tootmisele. Tootmises on üle kümne mudeli nii siledate valtsidega kui ka kombineeritud käiguosaga rulle massiga alates 1,5 kuni 15 tonnini.

Vaata lisa
tootja kodulehelt!


teerull ДУ-50
teerull ДУ-50
Foto: Ants Leppoja
teerull ДУ-50
teerull ДУ-50
Foto: Martti Lett
teerull ДУ-50
teerull ДУ-50
Foto: Raimond Sinivee
teerull ДУ-50
teerull ДУ-50
Foto: Raimond Sinivee
Teerull DU-50
Teerull DU-50
Foto: Malle Kuik
DU-50
DU-50
Foto: Silver Kuik
DU-50
DU-50
Foto: Silver Kuik
Teerull DU-50
Teerull DU-50
Foto: Silver Kuik
DU-50
DU-50
Foto: Silver Kuik
DU-50
DU-50
Foto: Silver Kuik
Teerull DU-50
Teerull DU-50
Foto: Silver Kuik
Teerull DU-50
Teerull DU-50
Foto: Martin Männik
Teerull DU-50
Teerull DU-50
Foto: Martin Männik
Teerull DU-50
Teerull DU-50
Foto: Silver Kuik
2007. aasta kevad
2007. aasta kevad
Foto: Silver Kuik
DU-50 tehasesilt
DU-50 tehasesilt
Foto: Silver Kuik
DU-50
DU-50
Foto: Silver Kuik
DU-50
DU-50
Foto: Jorven Rang
DU-50
DU-50
Foto: Peeter Tiisväli
« Sirvi eksponaate »