Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Järva-Jaani vanatehnika muuseumide keskus  

  Facebook  

  Uusim eksponaat  

  Saadaval  

  Filter:
  Otsi:  
teraviljakombain
СК-4
 Eksponaat nr.:  201 
 Väljalaskeaasta:  1972 
 Sõiduki tüüp:  teraviljakombain 
 Šassii №:  743838 
 Tehase nimetus:  Rostovi kombainitehas «Rostselmaš»
(Завод «Ростсельмаш»)
 Riik:  Doni-äärne Rostov, Vene NFSV, NSVL 
 Soetatud:  Laine Müür (22. aprill 2007)
TöökorrasEksponaadi juures teostatavad töödTöötundide arvestus
 Päeviku sissekanne: #167

 Eksponaadi ajalugu   Tootja info   Mudeli info 

Tootmisaastad: 1962-1973

Kombain SK-4 on ette nähtud teravilja koristamiseks kohese peksmisega või jaotatud koristamise meetodil. Lisaseadmetega varustatult saab SK-4 kasutada ka maisi, päevalille, tangukultuuride, kaunvilja ja teiste kultuuride koristamiseks. Vaalude kogumiseks varustatakse kombain kogujaga.
Kombaini lõikusmasina haardelaius on 4,1 meetrit. Lühikõrreliste kultuuride koristamiseks saab kombaini varustada ka 6 m laiuse lõikusmasinaga. Kombaini peksumasina läbilaskevõime terade ja põhu suhte 1/1,5 korral on 4 kg/s. Töökiirus on 2-7 km/h, transpordikiirus kuni 18 km/h. Tootlikkus nisuvaalude kogumisel on 2,2 ha/h, kütuse kulu 10,6 kg/ha. Pöörderaadius äärmise välimise punkti järgi on vasakule 10,4 m ja paremale 7,9 m. Peksumasina laius on 1177 mm, põhupuistaja pikkus 3660 mm.

Kombaini gabariitmõõtmed on järgmised: pikkus 10250 mm, laius 4420 mm, kõrgus 3710 mm. Kombaini mass on 6160 kg, kliirens 270 mm.

Kombainil kasutatakse elektrikäivitiga või käivitusmootoriga käivitatavat diiselmootorit SMD-14 (teistel andmetel on mootori margiks SMD-15K), mille võimsus on 75 hj. Esimeste väljalasete kombainidel oli mootor SMD-7 võimsusega 65 hj (sama mootorit kasutati ka kombainil SK-3).

Kombainil on kahekettaline sidur, mis on arvestatud 57 kgm suuruse pöördemomendi ülekandmiseks. Kombainil on variaator, mille keskmine ketas on liikumatu, omavahel ühendatud äärmised kettad aga liikuvad. Kombaini tehnilisele hooldamisele kuluva aja lühendamiseks on kõigil pingutusrattail, kiiruste variaatoril, samuti vikati kepsul ja nookuril ühekordse määrimisega laagrid.
Kombaineri platvormil on kaldemõõtja kombaini kalde määramiseks. Lubatav põikkalle on 15 kraadi.

1963. aasta Leipzigi messil (Saksa DV-s) tunnistati SK-4 maailma parimaks kombainiks. 1964. aastal sai SK-4 rahvusvahelistelt näitustelt-laatadelt Tšehhoslavakkias kuldmedali, Ungaris aga kõrgeima autasu - esimese järgu diplomi.

SK-4 baasil toodeti ka poolroomikkombaini SKP-4, millel sai soovi korral veorataste asemele paigaldada lühikesed roomikud.

SK-4 oli Eesti kolhoosides ja sovhoosides levinud kombainiks 1960.-tel ja 1970.-tel aastatel. Alates 1973. aastast aga hakkasid neid järk-järgult välja vahetama SK-5 Niva ja SK-6 Kolos tüüpi kombainid ning 1980.-te aastate alguseks olid SK-4 meie põldudelt praktiliselt kadunud. Mõnedel andmetel aga hoidis Tartu rajooni "Avangardi" kolhoos ühte SK-4 käigus veel 1980.-te aastate keskel, eelistades seda vilja koristamisel madalamatelt ja liigniisketelt põldudelt "Nivast" väiksema massi tõttu. Võib arvata, et selliseid tavapärasest pikaealisemateks osutunud eksemplare leidus siin-seal veel teisigi.  


Kombain SK-4
Kombain SK-4
Foto: Silver Kuik
Kombain SK-4
Kombain SK-4
Foto: Silver Kuik
Kombain SK-4
Kombain SK-4
Foto: Silver Kuik
Kombain SK-4
Kombain SK-4
Foto: Silver Kuik
SK-4
SK-4
Foto: Silver Kuik
Algab teekond Taga-Võõbult Järva-Jaani.
Algab teekond Taga-Võõbult Järva-Jaani.
Foto: Silver Kuik
SK-4 tehasesilt.
SK-4 tehasesilt.
Foto: Silver Kuik
Järjekorranumber ja Lenini-nim. kolhoosi embleem SK-4 punkril.
Foto: Silver Kuik
SK-4 näidikuplokk
SK-4 näidikuplokk
Foto: Silver Kuik
SK-4 juhikoht
SK-4 juhikoht
Foto: Silver Kuik
Enne eksponaadiks saamist
Enne eksponaadiks saamist
Foto: Silver Kuik
« Sirvi eksponaate »