Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Järva-Jaani vanatehnika muuseumide keskus  

  Facebook  

  Uusim eksponaat  

  Saadaval  

  Filter:
  Otsi:  
autobuss
ЛАЗ 42021
 Eksponaat nr.:  235 
 Väljalaskeaasta:  1989 
 Sõiduki tüüp:  autobuss 
 Šassii №:  K5401 
 VIN-kood:  XTW420210K5401 
 Tehase nimetus:  Lvovi autobussitehas
(Львовский автобусный завод)
 Riik:  Lvov, Ukraina NSV 
 Soetatud:  VKG Transport AS (17. detsember 2007)
Ei ole taastatavEksponaadi juures teostatavad töödTöötundide arvestus
 Päeviku sissekanne: #194
 Päeviku sissekanne: #257

 Eksponaadi ajalugu   Mudeli info 

Tootmisaastad: 1978-1993

Keskmise suurusega, tagamootoriga linna- ja linnalähibuss.
Autobuss töötati välja 1970. aastate keskel ning läks tootmisse 1978. Siiski ei saanud sellest mudelist hoolimata lootustest senise Lvovi tehase põhimudeli LAZ-695N asendajat, kuna bussi konstruktsioon oli mitmete puudustega. Tollase NSVL mehaanikute jaoks oli kasutatav KamAZ-i diiselmootor liiga uudne ja keerukas, kasutuses olnud kolmekäiguline automaatkäigukast ei hiilanud vastupidavusega, KamAZi mootori suured mõõtmed ei lubanud kerele lisada tagumist reisijateust, tagaluuk oli liiga väike, mis raskendas mootorile ligipääsu ning kere sõrestik osutus ekspluatatsioonis liiga nõrgaks diiselmootori tekitatavate vibratsioonide tõttu. Seetõttu toodeti mudelit LAZ-4202 suhteliselt vähe ning 1980. aastate keskel võeti tootmisse edasiarendatud mudel LAZ-42021, millel olid käsikäigukast, tugevdatud kerekonstruktsioonid ning muudetud disainiga tagaosa suurema mootoriluugiga. Paralleelselt jäi tootmisse ka LAZ-69x-seeria; tuleb ka mainida, et 42021 ei saavutanud kunagi eelkäijaga võrdset levikut. 1980. aastate lõpus töötati välja ka turismibuss LAZ-4207, mis kasutas 42021 tehnikat. LAZ-42021 tootmine lõpetati Lvovis 1993, 15 aasta jooksul sõitis Lvovi tehasest välja kokku ca 9000 4202x-seeria LAZ-i. Mudel asendati pikema kere ja kolme külgmise reisijauksega linnaliinibussiga LAZ-5252.

Eestisse sattus LAZ-42021 busse 1980. aastate teisel poolel ning 1990. aastate alguses vähesel arvul, seda marki busse kasutati nii regulaarliinidel kui ka erinevates tööstus- ja põllumajandusettevõtetes töötajate transpordiks.

Tehnilised andmed:

Mootor KamAZ-740, V8 diisel, 10850 ccm, 154 kW/210 hj
Käigukast: 3-käiguline automaat (5-käiguline manuaal)
Vedrustus: õhkpadjad
Rehvid: 280-508P
Mõõtmed (P*L*K): 9700*2500*2945 mm
Teljevahe: 4370 mm
Tühimass: 8600 kg
Täismass: 13400 kg
Istekohti: 25+44 seisukohta
Max. kiirus: 75 km/h


LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Andres Allik
LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Mati Räli
Bussi viimane sõidugraafik
Bussi viimane sõidugraafik
Foto: Mati Räli
Bussi sõidukikaart
Bussi sõidukikaart
Foto: Mati Räli
LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Mati Räli
LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Mati Räli
LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Mati Räli
LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Mati Räli
LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Mati Räli
LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Mati Räli
LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Miko Leesment
LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Miko Leesment
LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Miko Leesment
Tehasesilt
Tehasesilt
Foto: Miko Leesment
LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Tuve Kärner
LAZ-42021
LAZ-42021
Foto: Tuve Kärner
LAZ-42021 salong
LAZ-42021 salong
Foto: Tuve Kärner
Armatuurlaud
Armatuurlaud
Foto: Tuve Kärner
« Sirvi eksponaate »