Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Muud huvitavat  

  Järva-Jaani vanatehnika muuseumide keskus  

  Facebook  

  Uusim eksponaat  

  Saadaval  

  Filter:
  Otsi:  
eriotstarbeline
ГАЗ 51А/ДУК-1
 Eksponaat nr.:  261 
 Väljalaskeaasta:  1968 (?) 
 Sõiduki tüüp:  eriotstarbeline 
 Kere №:  1078 
 Šassii №:  4-043321 
 Tehase nimetus:  Gorki Autotehas
(Горьковский автомобильный завод)
 Riik:  Gorki, Vene NFSV, NSVL 
 Soetatud:  Auto-Moto foorumi annetus (Rannar Paaskivi) (25. mai 2008)
TöökorrasTöötundide arvestus

 Eksponaadi ajalugu   Tootja info   Mudeli info 

Gorki Autotehas (Горьковский автомобильный завод)


Otsus Gorki autotehase rajamiseks Nižni Novgorodi lähedale võeti Üleliidulise Rahvamajandusnõukogu poolt vastu 4. märtsil 1929. aastal, ehitustöid alustati 1930. aasta 2. mail ja 1932. aasta jaanuaris alustati seal Ford-A ja Ford-AA jooniste järgi sõiduauto GAZ-A ja veoauto GAZ-AA tootmist.

Peatselt järgnesid mitmesugused modifikatsioonid GAZ-AA baasil: 1933. aastal autobuss GAZ-03-30, 1934. aasta lõpul kolmeteljeline veoauto GAZ-AAA, veidi aja pärast järgnes kallur GAZ-410. Sanitaarauto GAZ-55 tootmine algas 1937. aastal. Veel väärib nimetamist gaasigeneraatorauto GAZ-42.
GAZ-A baasil aga töötati välja täismetallkabiiniga ja metallist veoplatvormiga pikap GAZ-4 kandevõimega 500 kg, selle tootmist alustati 1933. aastal.
1935. aasta 17. aprillil valmis tehase 100000. auto, milleks oli GAZ-A. Seega, esimesena Nõukogude Liidus omandati Gorkis Ameerika spetsialistide abiga autode konveiertootmine.

Sõiduauto GAZ-M1 (tuntud ka hüüdnime "Emka" all) tootmist alustati 1930.-te aastate lõpul. Viimase neljarattaveoline modifikatsioon kandis margitähist GAZ-61. Toodeti ka GAZ-M1 baasil pikapit GAZ-415.

Teise maailmasõja perioodil tuli ümber orienteeruda sõjatehnika valmistamisele. Töötati välja ja valmistati tootmiseks ette neljarattaveoga sõiduautod (tänapäevases mõistes maasturid) GAZ-64 ja GAZ-67, soomusautod BA-64, BA-64B, tankid T-60 ja T-70.

Gorki autotehase sõjajärgse perioodi toodangust väärivad märkimist eelkõige veoauto GAZ-51 ja sõiduauto GAZ-M20 "Pobeda".
Legendaarne GAZ-51 püsis konveieril 29 aastat! Selle aja jooksul loomulikult moderniseeriti teda korduvalt. Kui auto esimestel väljalasetel oli seoses sõjajärgse aja metalli defitsiidiga pooleldi puidust kabiin, siis hiljem mindi üle täismetallkabiinile. Järgnevatel aastatel tehti auto konstruktsioonis veel rida suuremaid või väiksemaid muudatusi ning auto hilisemad väljalasked kandsid margitähist GAZ-51A.
GAZ-51 baasil toodeti rida mitmesuguseid modifikatsioone, millest märkimist väärivad neljarattaveoline veoauto GAZ-63, kallur GAZ-93, sadulveok GAZ-51P.
Esimene partii sõiduautosid GAZ-M20 "Pobeda" valmis 1946. aasta juunis ja tegu oli Nõukogude autotööstuse esimese kandekerega sõiduautoga. (järgneb)




eriotstarbeline ГАЗ-51А/ДУК-1
eriotstarbeline ГАЗ-51А/ДУК-1
Foto: Raimond Sinivee
eriotstarbeline ГАЗ-51А/ДУК-1
eriotstarbeline ГАЗ-51А/ДУК-1
Foto: Silver Kuik
GAZ-51A/DUK-1
GAZ-51A/DUK-1
Foto: Mati Räli
Tehasesilt
Tehasesilt
Foto: Mati Räli
Pealisehituse tehasesilt
Pealisehituse tehasesilt
Foto: Mati Räli
GAZ-51A/DUK-1
GAZ-51A/DUK-1
Foto: Andres Allik
GAZ-51A/DUK-1
GAZ-51A/DUK-1
Foto: Andres Allik
GAZ-51A/DUK-1
GAZ-51A/DUK-1
Foto: Andres Allik
GAZ-51A/DUK-1
GAZ-51A/DUK-1
Foto: Meelis Tamm
GAZ-51A/DUK-1
GAZ-51A/DUK-1
Foto: Meelis Tamm
GAZ-51A/DUK-1
GAZ-51A/DUK-1
Foto: Henry Nuum
« Sirvi eksponaate »