Järva-Jaani Vanatehnika varjupaik ja muuseumide keskus
  Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Muuseumide keskus  

  Jälgi meid:    
  Uusim eksponaat  

  Saadaval  

  Filter:
  Otsi:  
 Sirvi eksponaate 

traktor
ХТЗ-ДТ-14 
 Eksponaat nr:  344 
 Väljalaskeaasta:  1957 
 Sõiduki tüüp:  traktor 
 Tehase nimetus:  S. Ordžonikidze nim. Harkovi traktoritehas
(Харьковский Тракторный Завод им. С. Орджоникидзе)
 Riik:  Harkov, Ukraina NSV, NSVL 
 Soetatud:  Veiko Valdna (10. detsember 2011)
Töökorda seatav Töötundide arvestus
 Eksponaadi ajalugu   Tootja info   Mudeli info   Töötundide arvestus 

Tootmisaastad: 1955-1958

Traktorit DT-14 toodeti Harkovi traktoritehases alates 1956. (teistel andmetel juba 1955.) aastast. Traktor DT-14 on väljatöötatud traktori HTZ-7 baasil, kusjuures viimatinimetatul kasutatud bensiinimootor on asendatud diiselmootoriga, samuti teostatud rida konstruktiivseid muudatusi traktori šassii juures.
Traktoriga HTZ-7 võrreldes endiseks on jäetud jõuülekanne, rippsüsteem ja käiguosa, välja arvatud esisild.

Traktori DT-14 näol on tegemist raamita, reversiivkäiguga, 14 hj. diiselmootoriga universaalse vaheltharimistraktoriga, mida kasutatakse mitmesugustel põllumajandustöödel. Traktori jõuülekanne võimaldab traktori edas- ja tagurpidiliikumist neljal põhikäigul ning peale selle ainult edaspidi liikumist täiendaval aeglustatud käigul. Traktori kliirens (308 või 515 mm), pikibaas (1650, 1795, 1443 või 1857 mm) ning rataste jooksulaius (1000 kuni 1500 mm 50 mm kaupa) on vastavalt erinevatele töötingimustele ümberseatavad.
Traktor on varustatud 3-punktilise hüdraulilise rippsüsteemiga ning haakeseadisega. Statsionaarselt töötavate masinate ja seadmete käitamiseks võib traktorile paigaldada rihmaratta. Traktorit on võimalik ümberseadistada tagurpidikäigul töötamiseks tööks mitmesuguste laadijatega, lohistitega jms. seadmetega.

Traktorile DT-14 on paigaldatud ühesilindriline neljataktiline vedelikjahutusega diiselmootor D-14 võimsusega 14 hj. Diiselmootor käivitatakse bensiiniga vähendatud surveastmelt. Surveastme vähendamist teostatakse plokikaanes asuva lisapõlemiskambri abil.

Alates 1957. aasta maikuust tootis tehas traktori DT-14 asemel traktorit DT-14A, mille diiselmootor D-14A käivitati endiselt bensiinil, kuid juba elektristarteriga (Traktori DT-14 mootor käivitati käsitsi, käivitusvändaga.).
Alates 1957. aasta septembrist kuni 1958. aasta keskpaigani tootis tehas traktorit DT-14B, mille diiselmootor D-14B käivitati elektristarteriga vahetult diislikütusel, ilma bensiini kasutamata.

traktor ХТЗ-ДТ-14
DT-14
DT-14
DT-14
DT-14 teel uude koju
 Sirvi eksponaate