Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Ühistranspordi ja kummaliste kulgurite killavoor 2017  

  Muud huvitavat  

  Facebook  

  Uusim eksponaat  

  Saadaval  

  Filter:
  Otsi:  
eriotstarbeline
ГАЗ 52-04/ТВГ-15М
 Eksponaat nr.:  436 
 Väljalaskeaasta:  1977 
 Sõiduki tüüp:  eriotstarbeline 
 Šassii №:  0282001 
 Tehase nimetus:  Gorki Autotehas
(Горьковский автомобильный завод)
 Riik:  Gorki, Vene NFSV, NSVL 
 Soetatud:  Mustvee Linnavara OÜ (deponeeritud) (28. märts 2017)
Töökorda seatavEksponaadi juures teostatavad töödTöötundide arvestus
 Päeviku sissekanne: #5870

 Eksponaadi ajalugu   Tootja info   Mudeli info 

Gorki Autotehas (Горьковский автомобильный завод)


Otsus Gorki autotehase rajamiseks Nižni Novgorodi lähedale võeti Üleliidulise Rahvamajandusnõukogu poolt vastu 4. märtsil 1929. aastal, ehitustöid alustati 1930. aasta 2. mail ja 1932. aasta jaanuaris alustati seal Ford-A ja Ford-AA jooniste järgi sõiduauto GAZ-A ja veoauto GAZ-AA tootmist.

Peatselt järgnesid mitmesugused modifikatsioonid GAZ-AA baasil: 1933. aastal autobuss GAZ-03-30, 1934. aasta lõpul kolmeteljeline veoauto GAZ-AAA, veidi aja pärast järgnes kallur GAZ-410. Sanitaarauto GAZ-55 tootmine algas 1937. aastal. Veel väärib nimetamist gaasigeneraatorauto GAZ-42.
GAZ-A baasil aga töötati välja täismetallkabiiniga ja metallist veoplatvormiga pikap GAZ-4 kandevõimega 500 kg, selle tootmist alustati 1933. aastal.
1935. aasta 17. aprillil valmis tehase 100000. auto, milleks oli GAZ-A. Seega, esimesena Nõukogude Liidus omandati Gorkis Ameerika spetsialistide abiga autode konveiertootmine.

Sõiduauto GAZ-M1 (tuntud ka hüüdnime "Emka" all) tootmist alustati 1930.-te aastate lõpul. Viimase neljarattaveoline modifikatsioon kandis margitähist GAZ-61. Toodeti ka GAZ-M1 baasil pikapit GAZ-415.

Teise maailmasõja perioodil tuli ümber orienteeruda sõjatehnika valmistamisele. Töötati välja ja valmistati tootmiseks ette neljarattaveoga sõiduautod (tänapäevases mõistes maasturid) GAZ-64 ja GAZ-67, soomusautod BA-64, BA-64B, tankid T-60 ja T-70.

Gorki autotehase sõjajärgse perioodi toodangust väärivad märkimist eelkõige veoauto GAZ-51 ja sõiduauto GAZ-M20 "Pobeda".
Legendaarne GAZ-51 püsis konveieril 29 aastat! Selle aja jooksul loomulikult moderniseeriti teda korduvalt. Kui auto esimestel väljalasetel oli seoses sõjajärgse aja metalli defitsiidiga pooleldi puidust kabiin, siis hiljem mindi üle täismetallkabiinile. Järgnevatel aastatel tehti auto konstruktsioonis veel rida suuremaid või väiksemaid muudatusi ning auto hilisemad väljalasked kandsid margitähist GAZ-51A.
GAZ-51 baasil toodeti rida mitmesuguseid modifikatsioone, millest märkimist väärivad neljarattaveoline veoauto GAZ-63, kallur GAZ-93, sadulveok GAZ-51P.
Esimene partii sõiduautosid GAZ-M20 "Pobeda" valmis 1946. aasta juunis ja tegu oli Nõukogude autotööstuse esimese kandekerega sõiduautoga. (järgneb)




eriotstarbeline ГАЗ-52-04/ТВГ-15М
eriotstarbeline ГАЗ-52-04/ТВГ-15М
Foto: Mati Räli
eriotstarbeline ГАЗ-52-04/ТВГ-15М
eriotstarbeline ГАЗ-52-04/ТВГ-15М
Foto: Mati Räli
eriotstarbeline ГАЗ-52-04/ТВГ-15М
eriotstarbeline ГАЗ-52-04/ТВГ-15М
Foto: Mati Räli
eriotstarbeline ГАЗ-52-04/ТВГ-15М
eriotstarbeline ГАЗ-52-04/ТВГ-15М
Foto: Mati Räli
eriotstarbeline ГАЗ-52-04/ТВГ-15М
eriotstarbeline ГАЗ-52-04/ТВГ-15М
Foto: Miko Leesment
« Sirvi eksponaate »