Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Muud huvitavat  

  Järva-Jaani vanatehnika muuseumide keskus  

  Facebook  

  Uusim eksponaat  

  Saadaval  

  Filter:
  Otsi:  
tuletõrjeauto
ГАЗ 63/ПМГ-19М
 Eksponaat nr.:  015 
 Väljalaskeaasta:  1965 
 Sõiduki tüüp:  tuletõrjeauto 
 Kere №:  1084 
 Šassii №:  3-663332 
 Tehase nimetus:  Gorki Autotehas
(Горьковский автомобильный завод)
 Riik:  Gorki, Vene NFSV, NSVL 
 Soetatud:  Tootsi Turvas AS ( 1999)
TöökorrasTöötundide arvestus

 Eksponaadi ajalugu   Tootja info   Mudeli info 

Gorki Autotehas (Горьковский автомобильный завод)


Otsus Gorki autotehase rajamiseks Nižni Novgorodi lähedale võeti Üleliidulise Rahvamajandusnõukogu poolt vastu 4. märtsil 1929. aastal, ehitustöid alustati 1930. aasta 2. mail ja 1932. aasta jaanuaris alustati seal Ford-A ja Ford-AA jooniste järgi sõiduauto GAZ-A ja veoauto GAZ-AA tootmist.

Peatselt järgnesid mitmesugused modifikatsioonid GAZ-AA baasil: 1933. aastal autobuss GAZ-03-30, 1934. aasta lõpul kolmeteljeline veoauto GAZ-AAA, veidi aja pärast järgnes kallur GAZ-410. Sanitaarauto GAZ-55 tootmine algas 1937. aastal. Veel väärib nimetamist gaasigeneraatorauto GAZ-42.
GAZ-A baasil aga töötati välja täismetallkabiiniga ja metallist veoplatvormiga pikap GAZ-4 kandevõimega 500 kg, selle tootmist alustati 1933. aastal.
1935. aasta 17. aprillil valmis tehase 100000. auto, milleks oli GAZ-A. Seega, esimesena Nõukogude Liidus omandati Gorkis Ameerika spetsialistide abiga autode konveiertootmine.

Sõiduauto GAZ-M1 (tuntud ka hüüdnime "Emka" all) tootmist alustati 1930.-te aastate lõpul. Viimase neljarattaveoline modifikatsioon kandis margitähist GAZ-61. Toodeti ka GAZ-M1 baasil pikapit GAZ-415.

Teise maailmasõja perioodil tuli ümber orienteeruda sõjatehnika valmistamisele. Töötati välja ja valmistati tootmiseks ette neljarattaveoga sõiduautod (tänapäevases mõistes maasturid) GAZ-64 ja GAZ-67, soomusautod BA-64, BA-64B, tankid T-60 ja T-70.

Gorki autotehase sõjajärgse perioodi toodangust väärivad märkimist eelkõige veoauto GAZ-51 ja sõiduauto GAZ-M20 "Pobeda".
Legendaarne GAZ-51 püsis konveieril 29 aastat! Selle aja jooksul loomulikult moderniseeriti teda korduvalt. Kui auto esimestel väljalasetel oli seoses sõjajärgse aja metalli defitsiidiga pooleldi puidust kabiin, siis hiljem mindi üle täismetallkabiinile. Järgnevatel aastatel tehti auto konstruktsioonis veel rida suuremaid või väiksemaid muudatusi ning auto hilisemad väljalasked kandsid margitähist GAZ-51A.
GAZ-51 baasil toodeti rida mitmesuguseid modifikatsioone, millest märkimist väärivad neljarattaveoline veoauto GAZ-63, kallur GAZ-93, sadulveok GAZ-51P.
Esimene partii sõiduautosid GAZ-M20 "Pobeda" valmis 1946. aasta juunis ja tegu oli Nõukogude autotööstuse esimese kandekerega sõiduautoga. (järgneb)




GAZ-63/PMG-19
GAZ-63/PMG-19
Foto: Mati Räli
Pealisehituse tootjasilt
Pealisehituse tootjasilt
Foto: Mati Räli
GAZ-63/PMG-19
GAZ-63/PMG-19
Foto: Mati Räli
GAZ-63/PMG-19
GAZ-63/PMG-19
Foto: Mati Räli
GAZ-63/PMG-19M
GAZ-63/PMG-19M
Foto: Mati Räli
GAZ-63/PMG-19M tehasesilt
GAZ-63/PMG-19M tehasesilt
Foto: Mati Räli
GAZ-63/PMG-19M
GAZ-63/PMG-19M
Foto: Tuve Kärner
« Sirvi eksponaate »