Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Ühistranspordi ja kummaliste kulgurite killavoor 2017  

  Muud huvitavat  

  Facebook  

  aprill 2017  

  märts 2017  

  veebruar 2017  

  Kõik pealkirjad  
  Otsi:  

PÄEVIK

Teleskooptõstuk GAZ-52


27. märts 2017, umbes kell 22:59:51
436. eksponaat
Sissekanne: #5870

28. märtsil 2017 täienes Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga kollektsioon järjekordse Punase Raamatu nimekirja sõidukiga - 40 aasta vanuse teleskooptõstuki GAZ-52-04/TVG-15M deponeeris Varjupaigale Mustvee Linnavara OÜ.

1977. aastal Ukrainas veoauto GAZ-52-04 šassiil ehitatud 15-meetrise tõstekõrgusega hüdrauliline teleskooptõstuk TVG-15M on mõeldud energeetika- ja siderajatiste hooldus- ja remonditöödeks, Nõukogude ajal kuulusid sarnased sõidukid paljude elektrivõrkude, sidesõlmede ja kommunaalettevõtete tehnikaparki, tänaseks on antud mehhanismid küll pea kõikjal Eestis asendatud kaasaegsemate, ökonoomsemate ja universaalsemate töövahenditega. Mustveest toodud sõiduk on dokumentidega ja töökorda seatav.

Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaik tänab auto deponeerimise ja tehnikaajaloo säilimist toetava suhtumise eest Mustvee Linnavara OÜ-d.

GAZ-52-04/TVG-15M
GAZ-52-04/TVG-15M - Mustvees, suvel 2007
Foto: Miko Leesment

 Eksponaadi info

 

Kallurauto KamAZ


17. märts 2017, umbes kell 10:57:56
Eksponaat nr. 435
Sissekanne: #5869

17. märtsil täienes Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga sõidukikogu järjekordse Eesti teedel pikka aega laialt levinud sõiduvahendiga - kallurauto KamAZ-55111 jõudis Varjupaika AS-i Desintegraator meeldiva suhtumise läbi. Ühtlasi (nii uskumatuna kui see ei tundu), on tegu esimese KamAZ marki kandva sõidukiga Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaigas.

1990. aastal valmistatud kallurauto on teadaolevalt kogu oma elu veetnud Eestis, viimased aastad kasutati sõidukit AS-i Desintegraator Tallinna Peterburi tee tööstusterritooriumilt prügi välja veoks. Viimasel paaril aastal ei leidnud sõiduk ka enam kasutust, mistõttu otsustati sõidukist loobuda. Vanarauaks saatmise asemel leiti autole aga uus kodu Järva-Jaanis.

10-tonnise kandevõimega kolmeteljeline ehitusvedude kallurauto KamAZ-5511(1) töötati Kaama autotehases välja 1970. aastate I pooles ja läks seeriatootmisse 1976. Veel 1990. aastatel oli tegu Eesti liikluses igapäevase sõidukiga. KamAZ-55111 on 1980. aastate keskpaigast toodetud esialgse mudeli 5511 edasiarendus, mis eelkäijast erineb eeskätt muudetud veokasti, tugevdatud esisilla ja vedrulehtede ning armeeveokilt KamAZ-4310 pärineva roolivõimendi poolest. V8 diiselmootori KamAZ-740 võimsus on 210 hobujõudu ja auto täismass veidi üle 19 tonni.

Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaik tänab AS-i Desintegraator auto soetamise võimaluse ja meeldiva suhtumise eest.

KamAZ-55111
KamAZ-55111 - Alustamas teed uude koju
Foto: Mati Räli

 Eksponaadi info

 

2017. aasta killavoor


12. märts 2017, umbes kell 11:09:31
11. suurüritus juba 5. augustil
Sissekanne: #5868

Käesoleva aasta 5. augustil toimub järjekorras juba üheteistkümnes Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga suvine suurüritus - sel aastal on ürituse nimeks ühistranspordi ja kummaliste kulgurite killavoor.

Üritusele on oodatud kõiksugune vanatehnika, seekord esmajoones siis ühistranspordi suunitlusega (sellised sõidukid, kus ühe transpordivahendiga liigub rohkem kui üks liikleja. Ootame eriti vanu busse, taksosid, marsasid ehk marsruuttaksosid, tavataksosid, sõiduautosid, mootorrattaid, aga ka kaksikute (kolmikute jne) lapsevankreid, hobuveokeid, velorikšasid jne, jne. Nagu eelpool märgitud, võivad osalema tulla ka kõikide eelnevate killavooride teemasõidukid: põllumajandusmasinad, tuletõrjega seotud, iseehitatud, Eestis ehitatud, Eestis ümberehitatud jne sõidukid. Erilist huvi on alati äratanud kummalised kulgurid, mistõttu ootame ka sel aastal rohkearvulist kummaliste kulgurite osavõttu. Väljakujunenud traditsioone pole plaanis muuta. Toimub sõidukite näitus keskväljakul, paraad alevi tänavatel, sõidukite ja nende juhtide stiilse riietuse hindamine pealtvaatajate poolt. Küllap lisandub hinnatavaid teemasid veelgi, näiteks noorim ja vanim sõidukijuht, aasta üllataja vms. Nagu alati, toimub midagi õpetlikku, midagi põnevat. Kindlasti toimub ka õhtune simman.

Ürituse lisainfo ja registreerimisinfo nurk on avatud Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga veebilehel. Samuti hakkab aktuaalset infot lisanduma Facebooki ja Auto-Moto foorumisse.

2015. aasta killavoori pea
2015. aasta killavoori pea
Foto: Mati Räli

 

Aktsioon: külglaadur


13. jaanuar 2017, umbes kell 20:42:26
Omapärane Inglismaa toodangu tõstemasin
Sissekanne: #5867

Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga sõbrad on leidnud järjekordse omapärase täienduse JJVV sõidukikokku: Inglismaal Leighton Buzzardi linnas 1980. aastatel toodetud külglaaduri Lancer Boss. Sõiduk on heas korras ja töövõimeline.

Tõstuki omanikuga on sõlmitud kokkulepe masina omandamiseks hinnaga 375 eurot.

JJVV toetajad algatasid Auto-Moto foorumis ka kogumisaktsiooni tõstuki soetamiseks.

5. veebruaril toimetati tõstuk Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaika, kus sellest sai eksponaat nr. 434. Suured tänud annetajaile - Timo Vilu, Mati Räli, Toomas Arukask, Oliver Meus, Rainer Põld, Toivo Tõkke, Indrek Kendra, Urmas Halling, Argo Ellisson, Allan Kaasik, Peeter Kivimäe, Virve Malm, Heiti Hallap, Joonas Kaljulaid, Riho Siima, Kaupo Rebane, Rainer Freienthal!

Külglaadur Lancer Boss
Külglaadur Lancer Boss
Foto: Tuve Kärner

 Eksponaadi info

 

Kolm tuletõrjeautot ühe septembriga


4. oktoober 2016, umbes kell 22:34:43
Eksponaadid 427-429
Sissekanne: #5866

Septembris 2016 täienes Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga tehnikakogu kolme uue eksponaadiga. Mõnevõrra erilisemaks teeb selle fakti asjaolu, et tegemist on kõigi puhul tuletõrjeautodega. Uued eksponaadid kannavad järjekorranumbreid 427 kuni 429.

18. septembril 2016 jõudsid Tallinna Tuletõrjeühingu annetusena kollektsiooni 1973. aasta kustutusauto GAZ-53 ja 1982. aasta paakauto ZIL-130. Mõlemad olid kuni 2009. aastani, mil Nõmmel asunud Liiva komando tegevus lõppes, samas lahingarvel. Sõidukid on komplektsed ja liikumisvõimelised.

28. septembril täienes kogu Väike-Maarja päästekooli annetusega. 1986. aastal ehitatud tuletõrje põhiauto Iveco Magirus on päästesõidukiks ehitatud Hollandi päästetehnika tootja Doeschot-Rosenbauer poolt ning oli kuni 2005. aastani teenistuses ilmselt Amsterdamis. 2005 osteti auto Eestisse ning mõned aastad kasutati sõidukit Narvas Kreenholmi komando esimese ja teise põhiautona. Pärast seismajäämist aga kanti sõiduk maha ning anti Väike-Maarja päästekoolile õppevahendiks. Päästekoolis on eemaldatud pump, päästevarustus ning mõningaid muid detaile, siiski on käiguosa komplektne. Siinjuures tuleb ka nentida, et Eesti neljast päästekeskusest oli just Ida-Eestis pikka aega suhtumine huvitava kasutusest kõrvaldatud tehnika säilimisse negatiivne, suurem osa tol ajal Virumaadel seismajäänud päästesõidukeid (muuhulgas mitmeid Eesti mõistes unikaalseid sõidukeid) Päästeliidu ja muuseumide huvist hoolimata kas müüdi maha või hakiti vanarauaks...

Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaik tänab sõidukite annetamise eest Tallinna Tuletõrjeühingut ja Sisekaitseakadeemia Päästekolledži Väike-Maarja Päästekooli.

Põhiauto Iveco Magirus 110.16
Põhiauto Iveco Magirus 110.16 - 29.09.2016
Foto: Mati Räli
Paakauto ZIL-130
Paakauto ZIL-130 - 29.09.2016
Foto: Mati Räli
Kustutusauto GAZ-53
Kustutusauto GAZ-53 - 29.09.2016
Foto: Mati Räli

 Eksponaadi info