Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Järva-Jaani vanatehnika muuseumide keskus  

  Facebook  

  juuni 2020  

  mai 2020  

  aprill 2020  

  Kõik pealkirjad  
  Otsi:  

PÄEVIK

Autobusside vahetus ekspositsioonis


29. juuni 2020, umbes kell 09:18:41
Sissekanne: #5888

26. juunil 2020 toimus Järva-Jaani Vanatehnika varjupaigas eksponaatide vahetus - 14 aastat tagasi Auto-Moto foorumi annetusena Sürgaverest Varjupaika toodud Ikarus 620 vahetati Tallinna Linnatranspordi AS-iga (TLT) 1995. aasta lõõtsbussi Volvo B10M Säffle vastu.

TLT soovib taastada võimalikult laia hulka omal ajal Tallinna linnatranspordis kasutusel olnud bussiliikidest ning 1960. ja 70. aastatel oli Ikarus 620 peamine Tallinna linnaliinibuss. Tänaseks oli aga ainuke teadaolevalt Eestis säilinud sarnane buss JJVV valduses (veel 2000. aastate alguses ja keskpaigas hakiti mitu teist sarnast bussi Eestis vanarauaks).

Läbirääkimiste tulemina andis TLT Varjupaigale vahetuskaubana üle 1995. aastal valmistatud lõõtsbussi Volvo Säffle, mis oma esimese elu veetis Taanis Aarhusis ning 2008 osteti Tallinna, kus oli kasutuses 2020. aasta märtsini. Buss on komplektne ja sõidukõlbulik.

Järva-Jaani Vanatehnika varjupaik tänab Tallinna Linnatranspordi AS-i vahetustehnigu eest ning kõiki Ikarus 620 soetamisse panustanuid tehnikaajaloo säilimist toetava suhtumise eest.

 Eksponaadi info

 

Praga aktsioon lõppes edukalt


10. juuni 2020, umbes kell 22:19:53
Eksponaat nr. 484
Sissekanne: #5887

10. juunil 2020 jõudis Järva-Jaani Vanatehnika varjupaika 484. eksponaat - Tšehhimaal toodetud armeeveok Praga V3S.

1981. aastal toodetud kolmeteljeline armeeveok oli oma esimeses elus meditsiiniotstarbeline erifurgoonauto ning eraomandisse sattudes (ilmselt riigikorra muutumise järel) ehitati ümber madelveokiks. Sel sajandil paiknes sõiduk Rakveres ja leidis aeg-ajalt kasutust majandusvedudel, mõnede aastate eest sai ka kabiin üle värvida ja veokast taastada. Auto on täna komplektne ja mõningase vaevaga liikumisvõimeliseks korrastatav.

Senisel omanikul jäi sõiduk aga üleliigseks ning info sõiduki saadaval olekust jõudis ka Järva-Jaani Vanatehnika varjupaiga toetajaile. Alates saadavusest teada saamisest võttis aktsiooni korraldamine auto soetamiseks ja äratoomiseks koos sõiduki Järva-Jaani toimetamisega ainult kuus päeva!

Täname hr Marek ja Mati Muldmat sõiduki soetamise võimaluse eest, annetajaid - Mati Räli, Martin Malm, Marek Mooste, Silver Kuik, Tanel Jairus, Elmo Jõeleht, Marko Jäetma, Mart Saar, Raivo Roosioks, Martti Suur, Indrek Kendra, Urmas Halling, Ants Raud, Kimmo Ladvas, Arno Taremäe, Argo Ellisson, Margus Lamberg, Margus Ploom ning sõiduki soetamise ja äratoomise korraldajaid - Rivo Männik, Kalle Grube, Tõnu Kattel ning Tiit Renser!

Praga V3S äraveo ootel Rakveres
Praga V3S äraveo ootel Rakveres
Foto: Rivo Männik

 Eksponaadi info

 

Aktsioon - Praga V3S


5. juuni 2020, umbes kell 16:57:59
Haruldane Tšehhimaa päritolu armeeveok
Sissekanne: #5886

Järva-Jaani Vanatehnika varjupaiga sõbrad on Lääne-Virumaalt avastanud järjekordse Punase Raamatu eksponaadi - ilmselt 1980. aastatel Tšehhimaal valmistatud armeeveoki Praga V3S. Sõiduk on ilmselt olnud varem kopsuröntgeni liikuvlabor või liikuv hambaravikabinet, kuid hiljem madelveokiks ümber ehitatud.

Sõiduk on dokumentidega ja väikese vaevaga sõidukorda seatav, mõnede aastate eest on ka veokast taastatud ja kabiin üle värvitud. Sõiduki omanikuga on sõlmitud kokkulepe auto omandamiseks 600.- euroga.

Aktsiooni saab toetada järgmisele pangakontole:

Saaja Järva-Jaani Tuletõrje Selts
Swedbank, EE902200221049684062
Selgitusse aktsioon Praga V3S

6x6 veoskeemiga armeeveok Praga V3S töötati välja 1950. aastate alguse Tšehhoslovakkias Studebaker US6 ja ZIS-151 inspiratsiooni alusel ning oli tootmises ajavahemikul 1953-1990 nii Praga, Avia kui ka BAZ (Bratislava) autotehastes. Veoki kandejõud oli kuni 5 tonni, kuuesilindrilise õhkjahutusega diiselmootori Tatra 712 võimsus 98 hj. Ka tänini on antud sõidukid eriti Tšehhimaal ja Slovakkias küllaltki palju kasutuses eriti raskete teeoludega kohtades ja eritehnika alusena. Eestisse toodi nimetatud sõidukeid 1980. aastatel väikesel arvul meditsiiniotstarbeliste furgoonautodena (eeskätt liikuvad kopsuröntgeni laborid).

Lisainfot aktsioonist leiab ka Auto-Moto foorumis!

Praga V3S 2020
Praga V3S 2020
Foto: Rivo Männik
Sama auto 2008
Sama auto 2008
Foto: Rivo Männik

 Eksponaadi info