25. novembril toimetati Värskast Järva-Jaani vanatehnika varjupaika 1976. aastal valmistatud turismibuss Ikarus 250. ASilt Värska Puit omandati buss Auto-Moto foorumis korraldatud korjanduse käigus kogutud rahaga.
Veel 1990. aastate lõpus Eesti teedel igapäevased Ungari päritolu turismibussid on siinmail nüüdseks liiklusest pea kadunud, nende tavaline saatus on olnud kas vanaraud või välismaale (enamasti Venemaale) müük. Mõne Auto-Moto foorumi entusiasti poolt Värskast avastatud bussi teeb haruldaseks fakt, et tegu on Ikarus 250 vanema seeria esindajaga: reisijateuks on käsitsi avatav ning armatuurlaud on varasema tüübi oma.
Värskasse sattus buss teadaolevalt juba NSVL-i ajal arvatavasti Tallinna Autobussipargist, oli pikka aega kasutusel Värska sovhoosis n.ö. esindusbussina. Autobuss on komplektne ja sõidukõlbulik, viimased 11 aastat seisis see kasutuseta garaažis. Selleläbi on ka kere roostekahjustused suhteliselt väikesed.
Bussi omandamiseks vajaliku 16000-kroonise summa kogumiseks korraldati Auto-Moto foorumis korjandus, veerand rahast oli olemas juba varem allesjäänuna mõnest edutult lõppenud päästeaktsioonist. Ülejäänud pea 12 tuhande krooni kogumiseks kulus üks nädal.
Järva-Jaani vanatehnika varjupaik tänab annetuse eest järgmisi Auto-Moto foorumlasi: Kristo Pals, Valdo Praust, Mart Viljus, Peeter Tiisväli, Taavi Lipstok, Väino Karu, Kristian Korits, Silver Kuik, Mati Räli, Rainer Põld, Miko Leesment, Tarvo Puusepp, Peeter Kuusksalu, Raldo Sepa, Allan Varusk, Toomas Riim, Priit Kiuru, Sven Kabun, Renno Jeerland, Rando Aav, Lea Vainult, Ivar Kärner, Eno Hermann, Margus Lamberg, Indrek ja Andres Allik, Priit Pärnapuu, Tõnu Meerits, Marko Jäetma, Sulev Aaslaid, Joonas Kaljulaid, Krister Kaukver, Heiki Lehtmaa, Andres Palm, Tarmo Pool, Eero Viil, Robert Mirski, Priit Põhjakas, Rünno Pedoson, Guido Juhandi, Heiko Kraav, Martin Langerpaur, Olev Toom, Aivo Pille, Hannes Kuus, Rainer Freienthal, Teet Liiske, Paavo Prii, Reimo Peial, Riho Siima, Jannes Mäeots.
Bussi transpordi võimaldamise eest kuuluvad tänud AS-ile Stahlhut.
|