|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kiirabiauto
Volvo 264
|
|
Eksponaat nr:
|
108
|
Väljalaskeaasta:
|
1980
|
Sõiduki tüüp:
|
kiirabiauto
|
VIN-kood:
|
264A1089420
|
Tehase nimetus:
|
AB Volvo
|
Riik:
|
Göteborg, Rootsi
|
Soetatud:
|
Tallinna Üksik-Päästekompanii (7. märts 2005)
|
|
|
|
|
Tootmisaastad: 1975-1982 Volvo 200. seeria ajalugu loetakse alates 1974. aastast, mil alates 1966. aastast toodetud 100. seeria tootmine lõpetati. 200. seeria kasutas 100. seeria kandmikku, kuid pea kõik välisplekid olid uuendatud, samuti läbis uuenduskuuri ka tehnika. Tootmisse läksid 1974 kaheukseline sedaan 242, neljaukseline 244 ja universaal 245.
Aasta hiljem võeti tootmisse ka eeskätt USA turu jaoks mõeldud kuuesilindrine versioon. Kasutusse tuli koostöös Peugeot' ja Renault'ga välja töötatud 2,7-liitrine V6-(nn. PRV-)mootor. Toodeti antud seeriat eeskätt neljaukselise sedaanina 264 ja universaalina 265, vähesel määral valmistati ka kaheukselist sedaani 262 ning Bertone'i kujundatud kupeed 262C. Kokku valmistati 132360 mudeli 264 esindajat, 35061 265-t, 6622 262C-d ning 3329 262-t.
Volvo 260. seeria mudelite tootmine lõpetati 1980. aastate esimesel poolel, mil võeti tootmisse Volvo 700. seeria. Esialgu plaaniti 700. seeriaga asendada kogu 200. seeria, ent ajaloos läks nii, et eelkäija elas järglasest kauem: 700. seeria tootmine lõpetati 1992 ning 200. oma aasta hiljem. Loomulikult läbis 200. seeria selle aja jooksul palju modifikatsioone.
Kokku toodeti 19 aasta jooksul ligemale 2,8 miljonit 200. seeria Volvot, hinnatud oli antud seeria juures eriti lihtne ehitus, ruumikus (eriti universaalide puhul) ja vastupidavus. Samuti võideti mudeli 240 turboversiooniga 1985. aasta turismiautode EM ning Saksamaa meistrivõistlused (DTM).
Tehnilised andmed:
Mootor: PRV V6 (B27), 2664 ccm, 100 kW/136 hj Käigukast: 4-käiguline manuaal, 4-käiguline overdrive'iga manuaal, 3-käiguline automaat Vedav sild: tagumine
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|