|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tuletõrjeauto
Bedford TK KHM
|
|
Eksponaat nr:
|
154
|
Väljalaskeaasta:
|
1971
|
Sõiduki tüüp:
|
tuletõrjeauto
|
Šassii №:
|
ERT2D1T483146
|
Tehase nimetus:
|
GM Vauxhall Motors Ltd.
|
Riik:
|
Luton, Bedfordshire, UK
|
Soetatud:
|
Tartumaa Päästeteenistuse Lähte tugikomando (märts 2006)
|
|
|
|
|
GM Vauxhall Motors Ltd.
Autotootja Vauxhall Motors juured ulatuvad 1857. aastasse, mil inglane Alexander Wilson asutas Inglismaal Vauxhalli asulas Londoni lähistel ettevõtte nimega Vauxhall Iron Works. Firma tegeles merendustehnikaga kuni sajandivahetusel tekkis huvi "hobuseta vankrite" vastu. 1903. a. valmis esimene 5 hobujõuline, ühesilindrilise mootoriga auto. Tootmise laiendamiseks oldi sunnitud vahetama tehase asukohta. Uus tehas valmis Londonist eemal Lutonis, Bedfordshire's 1905. aastal.
1925. a. sai Vauxhalli autotehase uueks omanikuks General Motors Co. Tehast laiendati ning ehitati uued hooned alustamaks veoautode valmistamist. Uued veokid said Bedfordshire maakonna järgi nimeks "Bedford". Esimesed, 2-tonnised veoautod väljusid tehase väravast 1931. aastal ja kandsid mudelitähist WHG ja WLG. Veoautode šassiidele ehitati ka autobussid Bedford WHB ja WLB.
II maailmasõja ajal valmistas tehas vaid sõjatehnikat. Sõja lõppedes läksid tootmisse uued K-, M- ja O-seeria mudelid. 1950-ndatel vahetas senivalmistatu välja uus, 7-tonnine S-seeria Bedford. S-seeria šassiidele ehitati bussid Bedford SB. Järgnesid R-seeria veoauto ning Bedford CA kaubik, millest kujunes Bedfordi populaarseim mudel läbi aegade (1952-1969. a. toodeti enam kui 370.000 eksemplari).
1960. a. tuli tehas välja uue TK-seeria mudeliga, mis asendas senise S-seeria. General Motorsi omanduses olevana jäi viimaseks mudeliks 1975. a. alustatud TM-seeria veok. 1978. a. valmis 3 miljonis Bedford.
Bedfordi tehas Dunstables müüdi 1987. aastal firmale AWD, veokite tootmine jätkus kuni 1992. aastani, mil firma pankrotistus.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|