Järva-Jaani Vanatehnika varjupaik ja muuseumide keskus
  Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Muuseumide keskus  

  Jälgi meid:    
  Uusim eksponaat  

  Saadaval  

  Filter:
  Otsi:  
 Sirvi eksponaate 
traktor
К-700 Кировец 
 Eksponaat nr:  214 
 Väljalaskeaasta:  1974 
 Sõiduki tüüp:  traktor 
 Šassii №:  406191 
 Tehase nimetus:  Tootmiskoondis «Kirovi Tehas»
(Производственное объединение «Кировский Завод»)
 Riik:  Leningrad (praegune Sankt-Peterburg), Vene NFSV, NSVL 
 Soetatud:  Rein Põder (deponeeritud) (6. juuli 2007)
Töökorras Eksponaadi juures teostatavad tööd Töötundide arvestus
 Eksponaadi ajalugu   Tootja info   Mudeli info   Tööplaan   Töötundide arvestus 

Tootmisaastad: 1962-1975

Tööd võimsa ratastraktori väljatöötamiseks algasid tehases 1950ndate aastate lõpul - 1960ndate alguses varasema legendaarse tankikonstruktori, tehase Teise maailmasõja aegse ja järgse perioodi konstrueerimisbüroo juhataja Josef Kotini (1908-1979) juhtimisel. Loodav traktor pidi sobima eelkõige raskete ja üliraskete veoste vedamiseks. Algselt peeti silmas eelkõige nii Nõukogude Armee kui ka ehituse vajadusi, kuid ka põllumajanduses tunti vajadust võimsa traktori järele, mis oleks kohane eelkõige mullaharimis-, külvi- ja koristustöödeks ühismajandite (kolhooside ja sovhooside) järjest suuremaks muutuvatel põldudel.

Üldotstarbeline neljarattaveoga ratastraktor K-700 kuulus nõukogudeaegse klassifikatsiooni järgi veojõuklassi 5 t (50 kN). Traktor oli ette nähtud mitmesuguste põllumajandustööde tegemiseks agregaadis laiahaardeliste haakeriistadega suurendatud kiirustel, kuid samuti kasutamiseks ehitus-, teedeehitus- ja transporditöödel.

Traktorile on paigaldatud 8-silindriline silindrite V-kujulise asetusega, vedelikjahutusega ning turbolaaduriga diiselmootor JaMZ-238NB võimsusega 220 hj/163 kWt. Mootor käivitatakse elektrikäivitiga. Traktori käigukast võimaldab 16 käiku edaspidi (liikumiskiirused 2,82 - 30,8 km/h) ja 8 käiku tagurpidi (4,96 - 27,80 km/h). Traktori mõlemad veosillad on ühesuguse konstruktsiooniga kusjuures esisild on sisselülitatud pidevalt, tagasild aga vajadusel (näiteks transporditööde tegemisel) väljalülitatav.

Traktori kõigil neljal rattal on pneumoajamiga trummelpidurid, seisupiduriks on mehhaanilise ajamiga lintpidur. Traktori raam koosneb šarniilselt ühendatud eesmisest ja tagumisest poolraamist. Esisild on raamile kinnitatud poolelliptiliste pikivedrude abil, tagasild aga jäigalt. Traktori pööramine toimub hüdrauliliselt eesmist ja tagumist poolraami teineteise suhtes pöörates. Poolraamide vahel olev horisontaalliigend võimaldab ka raamide pöördumist teineteise suhtes kuni 30...35-kraadise nurga all vertikaaltasapinnas, et kopeerida paremini maapinna ebatasasusi.

Traktori K-700 kaal on 11000 kg.

Teadaolevalt armees K-700 siiski laialdasemat kasutamist ei leidnud. Mõnedel andmetel aga olid kõik seda marki traktorid sõjaväes arvel ja pidid olema valmis vajadusel koheselt sõjaväe käsutusse minema.
K-700 toodeti ka ekspordiks, näiteks ostis neid alates 1968. aastast tollane Saksa Demokraatlik Vabariik. Eesti kolhoosides ja sovhoosides olid mõned K-700 kasutusel kuni kolhoosikorra lõpuni (1980ndate lõpp - 1990ndate algus).

K-700 järglasteks said alates 1970ndate keskpaigast toodetud traktorid K-700A ja K-701.

Traktor К700 Кировец
Traktor К700 Кировец
Traktor К700 Кировец
traktor К-700 Кировец
traktor К-700 Кировец
traktor К-700 Кировец
Traktor K-700
Traktor K-700
Traktor K-700
Traktor K-700
Traktor K-700
Traktor K-700
Traktor K-700
Traktor K-700
Traktor K-700
Traktor K-700 Kirovets
Traktor K-700
Traktori K-700 juhikoht.
Traktor K-700.
K-700
2007. aasta kevad
Tehasesilt
 Sirvi eksponaate