Järva-Jaani Vanatehnika varjupaik ja muuseumide keskus
  Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Muuseumide keskus  

  Jälgi meid:    
  Uusim eksponaat  

  Saadaval  

  Filter:
  Otsi:  
 Sirvi eksponaate 
autobuss
ЛАЗ-42021 
 Eksponaat nr:  235 
 Väljalaskeaasta:  1989 
 Sõiduki tüüp:  autobuss 
 Šassii №:  K5401 
 VIN-kood:  XTW420210K5401 
 Tehase nimetus:  Lvovi autobussitehas
(Львовский автобусный завод)
 Riik:  Lvov, Ukraina NSV 
 Soetatud:  VKG Transport AS (17. detsember 2007)
Ei ole taastatav Eksponaadi juures teostatavad tööd Töötundide arvestus
LAZ-42021 (17.12.2007)
Nädal 30 varjupaigas (27.07.2007)
 Eksponaadi ajalugu   Mudeli info   Tööplaan   Töötundide arvestus 

Tootmisaastad: 1978-1993

Keskmise suurusega, tagamootoriga linna- ja linnalähibuss.
Autobuss töötati välja 1970. aastate keskel ning läks tootmisse 1978. Siiski ei saanud sellest mudelist hoolimata lootustest senise Lvovi tehase põhimudeli LAZ-695N asendajat, kuna bussi konstruktsioon oli mitmete puudustega. Tollase NSVL mehaanikute jaoks oli kasutatav KamAZ-i diiselmootor liiga uudne ja keerukas, kasutuses olnud kolmekäiguline automaatkäigukast ei hiilanud vastupidavusega, KamAZi mootori suured mõõtmed ei lubanud kerele lisada tagumist reisijateust, tagaluuk oli liiga väike, mis raskendas mootorile ligipääsu ning kere sõrestik osutus ekspluatatsioonis liiga nõrgaks diiselmootori tekitatavate vibratsioonide tõttu. Seetõttu toodeti mudelit LAZ-4202 suhteliselt vähe ning 1980. aastate keskel võeti tootmisse edasiarendatud mudel LAZ-42021, millel olid käsikäigukast, tugevdatud kerekonstruktsioonid ning muudetud disainiga tagaosa suurema mootoriluugiga. Paralleelselt jäi tootmisse ka LAZ-69x-seeria; tuleb ka mainida, et 42021 ei saavutanud kunagi eelkäijaga võrdset levikut. 1980. aastate lõpus töötati välja ka turismibuss LAZ-4207, mis kasutas 42021 tehnikat. LAZ-42021 tootmine lõpetati Lvovis 1993, 15 aasta jooksul sõitis Lvovi tehasest välja kokku ca 9000 4202x-seeria LAZ-i. Mudel asendati pikema kere ja kolme külgmise reisijauksega linnaliinibussiga LAZ-5252.

Eestisse sattus LAZ-42021 busse 1980. aastate teisel poolel ning 1990. aastate alguses vähesel arvul, seda marki busse kasutati nii regulaarliinidel kui ka erinevates tööstus- ja põllumajandusettevõtetes töötajate transpordiks.

Tehnilised andmed:

Mootor KamAZ-740, V8 diisel, 10850 ccm, 154 kW/210 hj
Käigukast: 3-käiguline automaat (5-käiguline manuaal)
Vedrustus: õhkpadjad
Rehvid: 280-508P
Mõõtmed (P*L*K): 9700*2500*2945 mm
Teljevahe: 4370 mm
Tühimass: 8600 kg
Täismass: 13400 kg
Istekohti: 25+44 seisukohta
Max. kiirus: 75 km/h

LAZ-42021
LAZ-42021
Bussi viimane sidugraafik
Bussi sidukikaart
LAZ-42021
LAZ-42021
LAZ-42021
LAZ-42021
LAZ-42021
LAZ-42021
LAZ-42021
LAZ-42021
LAZ-42021
Tehasesilt
LAZ-42021
LAZ-42021
LAZ-42021 salong
Armatuurlaud
 Sirvi eksponaate