Sanoki Autobussitehas ”Autosan” (Sanocka Fabryka Autobusów ”Autosan”)
Poola kaguosas, Ukraina ja Slovakkia piiri lähedal paiknevas Sanoki linnas asuva tehase ajalugu ulatub aastasse 1832, mil Walent Lipinski ja Mateusz Beksinski asutasid seal katlatöökoja. 19. sajandi teisel poolel valmistati vabrikus ka aurumasinaid ja vedureid, 20. sajandi alguses spetsialiseeruti vagunite tootmisele. Muuhulgas valmistati 1929. aastal esimesed 15 autobussikeret ning pärast Teist Maailmasõda trofeeautode šassiidel ca 70 tuletõrjeautot. Tehas kandis tollal Sanoki Vagunitehase "Sanowag" nime.
Busside seeriatootmist alustati Sanokis 1950. aastate alguses, mil veoauto Star 20 baasil läksid tootmisse bussid Star 51 ja 52. Mõnevõrra hiljem võeti kasutusse kaubamärk San, 1950. ja 60. aastatel tootis tehas samuti Stari agregaate kasutages busse San H01, H25, H27 ning H100. Sanoki Autobussitehase nimi omistati tehasele 1958.
1967. aastal koostati 15-masinaline Makedoonias (tollane Jugoslaavia) toodetud autobusside Sanos 09 partii; jugoslaavlaste konstruktsiooni edasi arendades sündis peagi mudel Autosan H9. Mitmete modifikatsioonide järel püsis see mudel tootmises 2006. aastani.
1994. aastal tehas erastati, omanikuks sai Poola tööstusgrupp Zasada SA. Praegu on Autosan koos Jelczi ja Solarisega kolme suurima Poola bussitootja seas. Valmistatakse erinevaid turismi-, linnalähi-, kooli- ja eriotstarbelisi autobusse.
Vaata lisa ka tootja kodulehelt!