|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
furgoonauto
Avia A21F
|
|
Eksponaat nr:
|
222
|
Väljalaskeaasta:
|
1990
|
Sõiduki tüüp:
|
furgoonauto
|
VIN-kood:
|
TNAA21FLA022208
|
Tehase nimetus:
|
Avia, národní podnik
|
Riik:
|
Praha, Tšehhoslovakkia SV (praegune Tšehhimaa)
|
Soetatud:
|
Urmas Tingas (01. august 2007)
|
|
|
|
 |
Avia, národní podnik
1919. aastal Prahas asutatud firma esimeseks tegevusalaks oli lennukiehitus, millest tulenes ka ettevõtte nimi. Esimene auto (veoauto Škoda 706 prototüüp) valmis tehases alles aastal 1946, veidi hiljem hakati tootma autobusse ja koostama Tatra kergeid armeeveokeid Tatra 805. Kuni 1963. aastani koostati ka lennukeid, viimaseks selle ala tooteks oli NSVL reisilennuk Il-14 nimetuse Avia 14 all.
1961. aastal hakati tehases tootma veoautosid Praga V3S ja Praga S5T. Legendaarne kolmeteljeline armeeveok Praga V3S püsis seeriatootmises kuni aastani 1991.
1968 osteti Renault'lt litsents kergveokite Saviem SG2 ja Saviem SG4 tootmiseks, tšehhimaisteks mudelinimedeks said neil vastavalt Avia A15 ja Avia A30. Hiljem asendati esmamainitud mudel täiustatud kergveokiga Avia A20; 1980. aastate alguses toimunud moderniseerimise järel läksid tootmisse aga väliselt eelkäijatega sarnased mudelid Avia A21 ja Avia A31. Valikusse kuulus mitmeid erinevaid keretüüpe (kaubik, madelauto, termofurgoon, kallur jne jne). Suurtes kogustes ostis Aviaid sisse ka Nõukogude Liit, laiemat rakendust leidsid kaubikud Avia A21F ning Avia A31 baasil termofurgoonid, madelveokid ja helivõimendusautod.
1990. aastate alguses tehas erastati, uueks omanikuks sai Lõuna-Korea autotootja Daewoo. Avia A-seeriat moderniseeriti ja indeksiks sai Avia A70. Käesoleva sajandi alguses asendati A-seeria täiesti uue mudelivalikuga D60/75/90. Alates 2006. aastast on tehase omanik India veokitootja Ashok Leyland.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|