|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tuletõrjeauto
Volvo L3314-HT
|
|
Eksponaat nr:
|
292
|
Väljalaskeaasta:
|
1967
|
Sõiduki tüüp:
|
tuletõrjeauto
|
Šassii №:
|
5686
|
Tehase nimetus:
|
AB Volvo
|
Riik:
|
Göteborg, Rootsi
|
Soetatud:
|
Lõuna-Eesti Päästekeskuse Tartumaa Päästeosakond, Puhja Päästekomando (14. veebruar 2009)
|
|
|
|
|
Tootmisaastad: 1963-1970 Neljarattaveoga, vagunkerega kergveok. 1950. aastate alguses sai Volvo Rootsi armeelt tellimuse nelikveolise kerge armeesõiduki konstrueerimiseks. 90 masinast koosnenud eelseeria mudeli L2304 partii valmis aastatel 1959-61, edasiarendus läks indeksi L3314-PU (pehme katusega pikap) all tootmisse 1963. Sõiduki jõuallikaks oli 1,8-liitrine Volvo Amazonilt pärinev bensiinimootor B18, veermik ja raam olid täiesti originaalsed. Põhimudeli kõrval toodeti ka eriversioone nagu:
- L3304 (lahtise kerega tankitõrjevarustuse kandesõiduk) - L3314-HT (kõva katuse ja mehaanilise vintsiga kombifurgoon) - L3315 (kõva katuse ja varjestatud 24 V elektrisüsteemiga kombifurgoon)
Rahvasuus teenis mudelisari üldlevinud hüüdnimedeks "Laplander" ja "Valp" (kutsikas), Rootsi armee ametlik tähistus oli mudelil Personlastterrängbil 903 (Ltgbil 903), hinnatud olid need autod peale armee ka tuletõrje, kommunaalettevõtete ja elektrike seas.
Laplandereid toodeti Volvo Göteborgi tehastes järgmisel hulgal:
* L3314: 7737 * L3315: 1116 * L3304: 367
1970. aastate teisel poolel asendati originaalne "Laplander" 6-silindrise mootori ja laiema kerega mudeliga Volvo C303, aastail 1977-81 toodeti Ungaris veel 3222 eksemplari L3314 edasiarendust (muudetud välimus, võimsam bensiinimootor B20) Volvo C202.
Tehnilised andmed:
Mootor: Volvo B18, R4 bensiinimootor, töömaht 1780 ccm, võimsus 65 hj Käigukast: moderniseeritud Volvo M 40, 4 käiku Jaotuskast: ZF VG 50 Esisild: Salisbury 4HS-001-85 Tagasild: Salisbury 4HA-00-92, POWR-LOK diferentsiaalipidur Veljed: 6,50"×16" Rehvid: 8,90"×16 (280/85R16") Mõõtmed (P*L*K): 4,05*1,67*2,15 m Teljevahe: 2,10 m Tühimass: 1600 kg Täismass: 2250 kg Istekohti: 1+5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|