Kaama Autotehas (Камский автомобильный завод)
1960. aastatel valitses NSV Liidus tõsine puudus suure kandejõuga veoautodest; Minski ja Krementšugi autotehaste toodangumaht ei rahuldanud NSVL rahvamajanduse vajadusi. Uue autotehase asukohaks valiti Naberežnõje Tšelnõ linn Tatarimaal, Kaama ja Volga jõgede ühinemiskohas.
Esimesed kopatäied mulda võeti tehase asukohas välja 1969. aasta detsembris, katsetoodeteni jõuti 1974. aastal. Tehase projektvõimsuseks oli 150000 autot ning 250000 mootorit aastas.
Esimesed seeriaveoautod KamAZ-5320 valmisid 15. veebruaril 1976, tegemist oli 10- tonnise kandevõimega madelautoga. Kallutatav kabiin, oma ajastu kohta moodne V8 diiselmootor KamaZ-740, võimalus haagise veoks olid tollase NSVL autotööstuses uued sõnad. Baasmudelile järgnesid sadulveok 5410, ehitusvedude kallur 5511, suurendatud kandejõuga veoautod 53212 ja 54112, eriseadmete kandmiseks mõeldud šassii 53213, põllumajanduskallur 55102 ja suure läbivusega veoauto 4310. Need baasmudelid olid tootmises kuni 20. sajandi lõpuni, mil need asendati kaasajastatud mudelitega. 1980. aastate lõpus läksid tootmisse ka kaheteljelised veoautod 5325 ja 5415.
1990. aastal reorganiseeriti tehas aktsiaseltsiks; 1993. aasta aprillis hävis suurpõlengus ettevõtte mootoritehas, mis suudeti juba sama aasta lõpus uuesti töösse anda.
1980. ja 1990. aastatel toodeti tehasest väljakasvanud ettevõttes ZMA ka Volga Autotehase väljatöötatud miniautot VAZ-1111"OKA".
Käesoleval ajal on tootmises üle 30 mudeli madelveokeid, šassiisid, sadulveokeid ja kallureid. Suurt edu on saavutatud ka Dakari rallil: veoautode klassis ollakse seitsme võiduga edukaim autotootja.