A.A Ždanovi nimeline Vladimiri traktoritehas (Владимирский тракторный завод им. А.А. Жданова)
1943. aasta veebruari lõpul võttis Nõukogude Liidu valitsus vastu otsuse traktoriehituse arendamisest, milles oli juttu muuhulgas ka uue traktoritehase rajamisest Vladimirisse. Järgmise aasta juulis koostati esimesed traktorid "Universal" U-2. 1945. aasta kevadeks lõpetati tehase esimese järgu ehitus ja valmistati 500 traktorit. Sama aasta 24. aprillil toimunud pidulikul miitingul otsustati lugeda seda päeva tehase asutamise päevaks.
Esimesed 10 aastat toodeti traktorit "Universal" U-2 Leningradi Kirovi tehase dokumentatsiooni alusel. Neid petrooleumimootoriga ja raudratastega, tänapäevases mõistes üsna algelisi masinaid hinnati toona nende odava hinna ning hoolduse ja remondi lihtsuse tõttu. Alates 1947. aastast lisandus põhimudelile puuvilla viljelemiseks mõeldud modifikatsioon.
1955. aastal alustati uue traktorimudeli DT-24 tootmist. Erinevalt eelkäijast oli see traktor varustatud juba kummiratastega ja diiselmootoriga. (Mõned allikad annavad DT-24 tootmisaastateks 1956-1958.)
1958. aasta esimesel poolel algas DT-24 edasiarenduse, traktori T-28 tootmine. Võrrelduna eelkäijaga oli sellel traktoril veidi tõstetud mootori võimsust. Traktori T-28 tootmine jätkus kuni 1964. aastani (teistel andmetel kuni 1970. aastani, mil tootmine anti üle Taškendi traktoritehasele).
1972. (teistel andmetel 1970.) aastal alustati Harkovi traktoritehaselt üle võetud traktori T-25 valmistamist. Alates 1973. aastast toodeti seda traktorit veidi moderniseeritud kujul mudelitähise T-25A all. Traktor T-25A püsib praktiliselt muutumatul kujul tootmises tänini. NSV Liidu Ministrite Nõukogu juures asuv riiklik teaduse ja tehnika komitee omistas traktorile T-25A esimese preemia ja tunnistas selle 1977. aasta parimaks masinaks.
Alates 1960ndate aastate algusest hakkas tehas kujunema juhtivaks õhkjahutusega diiselmootorite tootjaks kogu tollases Nõukogude Liidus. Vladimiri tehases toodetud mootoreid paigaldati peale tehase oma toodangu ka Lipetski ja Taškendi tehases valmistatud traktoritele ning Harkovis toodetud iseliikuvatele šassiidele. Iga viies toonase N. Liidu tehastest välja veerenud traktor oli varustatud Vladimiris toodetud mootoriga.
Tehasele antud riiklikest autasudest on märkimisväärsemad Tööpunalipu orden 1966. ja Oktoobrirevolutsiooni orden 1976. aastal.
1988. aasta oktoobris valmisid 1 000 000. traktor ja 4 000 000. mootor. Aasta hiljem töötati välja T-25A sõlmedel põhinev, vedava esisillaga traktor T-30A-80. Alates 1996. aastast algas meiegi põldudel aeg-ajalt kohatavate VTZ-2000 seeria traktorite (VTZ-2027, VTZ-2032, VTZ-2048 jt.) tootmine, mis peaksid edaspidi täielikult välja vahetama teeneka T-25A seeria masinad.
Lisainformatsiooni vaata tehase kodulehelt!