|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eriotstarbeline
ЛиАЗ-5932 ПТС-ЦТ
|
|
Eksponaat nr:
|
547
|
Väljalaskeaasta:
|
197x
|
Sõiduki tüüp:
|
eriotstarbeline
|
Tehase nimetus:
|
Likino autobussitehas (Ликинский автобусный завод)
|
Riik:
|
Likino-Duljovo, Moskva oblast, VNFSV
|
Soetatud:
|
Rein ja Margit Maran (28. september 2024)
|
|
|
|
|
Likino autobussitehas (Ликинский автобусный завод)
Tehase ajalugu loetakse 2. augustist 1937, mil Likino-Duljovo linnakesse Moskva lähedal loodi metsatöötlemistehas.
1945. aastal nimetati tehas ümber Likino masinaehitustehaseks (LiMZ), kus toodeti elektrisaage, liikuvaid elektrijaamu, vintse, väikevedureid.
1958. aastal toimus järjekordne nimevahetus: nimelt otsustati Moskvast Lihhatšovi-nimelisest autotehasest Likinosse üle tuua autobusside ZiL-158 tootmine ning LiMZist sai Likino Autobussitehas (LiAZ). Esimene ZiL-158 katseeksemplar valmis Likinos 1959. aasta jaanuaris, lõplikult toodi ZiL-158 valmistamine üle aastal 1961. Kokku valmistati aastani 1969 üle 7000 ZiL-158.
Samaaegselt ZiL-158 tootmisega tegeldi aktiivselt ka uue bussimudeli LiAZ-677 väljatöötamisega. Antud mudel läks tootmisse 1967 ning oli suurseerias 8. augustini 1994. Kokku valmistati koos erinevate modifikatsioonidega üle 200000 LiAZ-677, NSVL suuremates linnades oli antud bussitüüp kuni viimaste aastateni levinuim linnaliinibuss.
1980. aastate alguses töötati välja tagamootoriga linnaliinibuss LiAZ-5256, mis läks väikeseeriatootmisse 1985 ning suurseeriasse 1988. Mudel on moderniseerituna tootmises siiani. Selle baasil on välja töötatud poolmadala põhjaga linnabuss LiAZ-5293, madalapõhjaline LiAZ-5292 ning liigendbuss LiAZ-6212. Tehas kuulub GAZi gruppi koos Kurgani, Pavlovo ja Golitsõno autobussitehastega ning on Venemaa turuliider suurte linnaliinibusside osas.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|