Järva-Jaani Vanatehnika varjupaik ja muuseumide keskus
  Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Muuseumide keskus  

  Jälgi meid:    
  Uusim eksponaat  

  Saadaval  

  Filter:
  Otsi:  
 Sirvi eksponaate 
eriotstarbeline
ГАЗ-53-19/КО-413С 
 Eksponaat nr:  254 
 Väljalaskeaasta:  1991 
 Sõiduki tüüp:  eriotstarbeline 
 Kere №:  584 
 VIN-kood:  XTH531900M1349323 
 Tehase nimetus:  Gorki Autotehas
(Горьковский автомобильный завод)
 Riik:  Gorki, Vene NFSV, NSVL 
 Soetatud:  Auto-Moto foorumi annetus (Alajõe Vallavalitsus) (01. mai 2008)
Töökorda seatav Eksponaadi juures teostatavad tööd Töötundide arvestus
Prügiauto Alajõelt (02.05.2008)
 Eksponaadi ajalugu   Tootja info   Mudeli info   Tööplaan   Töötundide arvestus 

Gorki Autotehas (Горьковский автомобильный завод)


Otsus Gorki autotehase rajamiseks Nižni Novgorodi lähedale võeti Üleliidulise Rahvamajandusnõukogu poolt vastu 4. märtsil 1929. aastal, ehitustöid alustati 1930. aasta 2. mail ja 1932. aasta jaanuaris alustati seal Ford-A ja Ford-AA jooniste järgi sõiduauto GAZ-A ja veoauto GAZ-AA tootmist.

Peatselt järgnesid mitmesugused modifikatsioonid GAZ-AA baasil: 1933. aastal autobuss GAZ-03-30, 1934. aasta lõpul kolmeteljeline veoauto GAZ-AAA, veidi aja pärast järgnes kallur GAZ-410. Sanitaarauto GAZ-55 tootmine algas 1937. aastal. Veel väärib nimetamist gaasigeneraatorauto GAZ-42.
GAZ-A baasil aga töötati välja täismetallkabiiniga ja metallist veoplatvormiga pikap GAZ-4 kandevõimega 500 kg, selle tootmist alustati 1933. aastal.
1935. aasta 17. aprillil valmis tehase 100000. auto, milleks oli GAZ-A. Seega, esimesena Nõukogude Liidus omandati Gorkis Ameerika spetsialistide abiga autode konveiertootmine.

Sõiduauto GAZ-M1 (tuntud ka hüüdnime "Emka" all) tootmist alustati 1930.-te aastate lõpul. Viimase neljarattaveoline modifikatsioon kandis margitähist GAZ-61. Toodeti ka GAZ-M1 baasil pikapit GAZ-415.

Teise maailmasõja perioodil tuli ümber orienteeruda sõjatehnika valmistamisele. Töötati välja ja valmistati tootmiseks ette neljarattaveoga sõiduautod (tänapäevases mõistes maasturid) GAZ-64 ja GAZ-67, soomusautod BA-64, BA-64B, tankid T-60 ja T-70.

Gorki autotehase sõjajärgse perioodi toodangust väärivad märkimist eelkõige veoauto GAZ-51 ja sõiduauto GAZ-M20 "Pobeda".
Legendaarne GAZ-51 püsis konveieril 29 aastat! Selle aja jooksul loomulikult moderniseeriti teda korduvalt. Kui auto esimestel väljalasetel oli seoses sõjajärgse aja metalli defitsiidiga pooleldi puidust kabiin, siis hiljem mindi üle täismetallkabiinile. Järgnevatel aastatel tehti auto konstruktsioonis veel rida suuremaid või väiksemaid muudatusi ning auto hilisemad väljalasked kandsid margitähist GAZ-51A.
GAZ-51 baasil toodeti rida mitmesuguseid modifikatsioone, millest märkimist väärivad neljarattaveoline veoauto GAZ-63, kallur GAZ-93, sadulveok GAZ-51P.
Esimene partii sõiduautosid GAZ-M20 "Pobeda" valmis 1946. aasta juunis ja tegu oli Nõukogude autotööstuse esimese kandekerega sõiduautoga. (järgneb)



GAZ-53-19/KO-413S
GAZ-53-19/KO-413S
GAZ-53-19/KO-413S
GAZ-53-19/KO-413S
GAZ-53-19/KO-413S
GAZ-53-19/KO-413S
GAZ-53-19/KO-413S
GAZ-53-19/KO-413S
 Sirvi eksponaate