|
|
|

|

|
|
|
|
|
tuletõrjeauto Урал 375НЕ/АЦ-40 Ц1А
|
Eksponaat nr.: | 270 | Väljalaskeaasta: | 1982 | Sõiduki tüüp: | tuletõrjeauto | Kere №: | 032 | Šassii №: | 370491 | Tehase nimetus: | Uurali autotehas (Уральский автомобильный завод) | Riik: | Miass, Tšeljabinski oblast, Vene NFSV, NSVL | Soetatud: | Lääne-Eesti Päästekeskuse Raplamaa Päästeosakond, Rapla Päästekomando (22. juuli 2008) |
|
|
|
 |
Uurali autotehas (Уральский автомобильный завод)
1941. aastal evakueeriti Moskvas asunud ZiS-i autotehas NSVL-i Riikliku Kaitsekomitee korraldusel osaliselt Tšeljabinski oblastis asuvasse Miassi linna, kuhu rajati sõjaväe autoremonditehas, mis alustas tööd 1942. aasta kevadel. Aasta hiljem muudeti tehas Riikliku Kaitsekomitee korraldusega autotehaseks; 1944. aasta suvel väljus tehasest esimene partii ZiS-5V veoautosid. Teise Maailmasõja järel toodeti esialgu ZiS-5 konstruktsioonil põhinevaid kaheteljelisi veoautosid Ural_ZiS 5M ja -352, 1950. aastate teises pooles asendas neid väliselt veidi GAZ-51 meenutav veoauto Ural-355. 1960. aastatel otsustati tehas ümber spetsialiseerida suure läbivusega kolmeteljeliste veoautode tootmisele, esimene 6x6 veoskeemi ning 7-liitrise V8 bensiinimootoriga veoauto Ural-375 valmis 1961. Antud mudel jäi enam kui kaheks aastakümneks tehase põhitoodanguks, madelveoki kõrval valmistati ka sadulveokeid ja 6x4 veoskeemiga mudelit Ural-377. 1977 võeti tootmisse KamAZ-i diiselmootoriga suure läbivusega veoauto Ural-4320 (sadulvariandis 4420), mis 1980. aastate keskpaigaks asendas tootmises bensiinimootoriga mudelid; 1983 alustati põllumajandusliku otstarbega suure läbivusega kallurauto Ural-5557 tootmist. Pärast NSVL-i kokkukukkumist alustati tihedat koostööd Itaalia autotootjaga IVECO, 1994 moodustati UralAZ-i, IVECO ja Gazpromi osalusega ühisfirma IVECO-UralAZ, mis toodab suure läbivusega, IVECO kabiinidega veoautosid. Alates 2001. aastast kuulub Miassi tehas GAZ-i gruppi, toodetakse siiamaani põhiliselt suure läbivusega veoautosid (Ural-4320/4420/5557 edasiarendused), millele lisanduvad IVECO kabiine kasutavad mudelid Ural-5323 ja -6323.
|
 |
|
 Ural-375/AC-40 Foto: Mati Räli
|
|
|
 Ural 375/AC-40 Foto: Innar Proode kogust
|
|
|
 Ural 375/AC-40 Foto: Jorven Rang
|
|
|
 Ural 375/AC-40 Foto: Mati Räli
|
|
|
 Ural 375/AC-40 Foto: Mati Räli
|
|
|
.JPG) Ural-375NE/AC-40 Foto: Mati Räli
|
|
|
.JPG) Ural-375NE/AC-40 Foto: Mati Räli
|
|
|
.JPG) Iluvõrele stantsitud kiri Foto: Mati Räli
|
|
|
 Ural-375N AC-40 C1A Foto: Silver Kuik
|
|
|
 Ural-375N AC-40 C1A Foto: Silver Kuik
|
|
|
 Ural-375N AC-40 C1A Foto: Silver Kuik
|
|
|
 Ural-375N AC-40 C1A Foto: Silver Kuik
|
|
|
 Ural-375N AC-40 C1A Foto: Silver Kuik
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|