Järva-Jaani Vanatehnika varjupaik ja muuseumide keskus
  Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Muuseumide keskus  

  Jälgi meid:    
  Uusim eksponaat  

  Saadaval  

  Filter:
  Otsi:  
 Sirvi eksponaate 
autobuss
ПАГ-2MП Пcкoва 
 Eksponaat nr:  101 
 Väljalaskeaasta:  1982 
 Sõiduki tüüp:  autobuss 
 Kere №:  13590 
 Šassii №:  162241 
 Tehase nimetus:  Pihkva katse-eksperimentaalne mehaanikatehas
(Псковский опытно-экспериментальный механический завод)
 Riik:  Pihkva, Vene NSFV 
 Soetatud:  Puidukaubandus OÜ (16. oktoober 2004)
Töökorras Eksponaadi juures teostatavad tööd Töötundide arvestus
 Eksponaadi ajalugu   Tootja info   Mudeli info   Tööplaan   Töötundide arvestus 

Pihkva katse-eksperimentaalne mehaanikatehas (Псковский опытно-экспериментальный механический завод)


Pihkva Mehaanikatehasele (1972. aastast Pihkva katse-eksperimentaalne mehaanikatehas) tuli käsk oma autobussi loomiseks 1968 NSVL-i maaparanduse ja veemajanduse ministeeriumilt transportimaks mehhanisaatoreid ja melioraatoreid. Esialgu sooviti 50 eksemplari, esimesed katseeksemplarid valmisid GAZ-51 alusel nelja kuuga, 1968. aasta lõpuks, indeksiks tollal P-1AG. Asjaga tegelesid mõned tehase insenerid peainsener Serbini juhtimisel. Ministeeriumile buss meeldis ja seejärel tuli käsk tootmise alustamiseks 500 eksemplaris aastas.

Kuna kiirest arendamisest tingitult oli PAG-1-l (bussile otsustati anda seeriatootmiseks selline nimi; ПАГ=Псковский Автобус ГАЗ) palju põhimõttelisi vigu, otsustati töötada välja uus autobuss, kuid mudelit PAG-1 toodeti siiski mõningane partii (330 eksemplari aastail 1968 ja 69). Mõned eksemplarid neist toodeti ka GAZ-52 šassiil. Jaanuaris 1970 tuli tootmisse PAG-2, mille aluseks esialgu GAZ-52 ja kere oli saanud uue kuju. Hiljem pandi PAG-2 keresid ka GAZ-53A alusele, kokku toodeti vahemikus jaanuar 1970-märts 1972 279 bussi GAZ-52 ning 575 GAZ-53A alusel. 1972 pikendati PAG-2 keret nii, et sündis mudel PAG-2M (kohtade arv suurenes sellega 24-lt 26-ni).

PAG-2M (ja selle edasiarendused 2MN ja 2MP) olid suuremate muutusteta tootmises kuni 1989. aastani kokku paarikümnes tuhandes eksemplaris. 1980. aastate lõpul valmisid vananenud PAG-2M asendajaiks mõeldud katsemudelid PAG-3 ja PAG-4, mis aga tootmisse ei jõudnud.

Praegu on Pihkva tehase nimi OAO Pskovavto ning see toodab väikebusse UAZ-i ja GAZelli alusel ning "vahtovkasid" (inimeste veo furgoone) UAZ- ja GAZ- veoautode baasil.

Vaata lisa ka Venemaal ilmuva ajakirja
"Gruzovik press" veebiväljaandest!

Autobuss ПАГ-2MП Пcкoва
Autobuss ПАГ-2MП Пcкoва
Autobuss ПАГ-2MП Пcкoва
Autobuss ПАГ-2MП Пcкoва
Autobuss ПАГ-2MП Пcкoва
Autobuss ПАГ-2MП Пcкoва
Autobuss ПАГ-2MП Пcкoва
PAG-2MP Pskova
 Sirvi eksponaate