|
|
|
|
|
|
|
|
Foto: Mati Räli
|
tuletõrjeauto
ГАЗ-53-12/АЦ-30 106Г
|
|
|
Endine Vaida sovhoosi ja hilisemalt Rae Tuletõrje-Päästeseltsi Vaida komando kustutusauto. Seoses kaasaegsema tehnika kasutussevõtuga jäi kasutuses üleliigseks.
Ajalugu meenutab Vaida komando juht Peeter Böckler:
1990. aastal, kui töötasin Vaida sovhoosi tehnikadirektorina, kutsus aiandusminister Harald Männik mind enda juurde ja saatis Venemaale tuletõrje autosid meie tarbeks valima. Liidu Aiandusministeerium oli eraldanud meile 10 autot. Tehas oli Kasahhi piiri lähedal, Kurgani oblastis Vargaši asulas.
Vargaši tehas on spetsialiseerunud erivarustusega UAZ ja GAZ šassiil tuletõrjeautode tootmisele. Aastal 1966 alustas GAZ-53 šassiil mudeli 106 AC-30 tootmist.
Valisin Eestile neid autosid 10 tk.
1990. aastal sai Vaida sovhoos omale selle auto. Peale sovhoosi likvideerimist andsime auto Rae vallale ning saime ta oma käsutusse, auto jäi Vaidasse. Vaidas oli oma tuletõrjekomando. Tegime aktiivselt tuletõrje tööd ning sel ajajärgul olime sageli paakauto seisuses, sest meil oli vett 4 tonni, teistel 2,5.
Kuna teadsime juba 2000. aastal Assaku Päästekomando likvideerimise plaani (mis aga lõpuks ei teostunud), siis Rae valla turvalisuse huvides asutasid grupp valla elanikke 2001. aasta jaanuaris Mittetulundusühingu “Rae Tuletõrje- ja Päästeselts”.
Selle kustutusauto saime Rae vallalt MTÜ-le Rae TPS. Hakkasime aktiivselt tööle ning töötasime selle autoga kuni 2018. aastani kuni saime omale SCANIA.
|
|
|
|
|
|
|