Järva-Jaani Vanatehnika varjupaik ja muuseumide keskus
  Info  

  Päevik  

  Eksponaadid  

  Fotogalerii  

  Punane Raamat  

  Muuseumide keskus  

  Jälgi meid:    
  Kõik pealkirjad  
  Otsi:  
PäEVIK

Made in Nuia, finaal
üheteistkümnendal suvekuu päeval umbes kell 12:06:52

10. juunil toimetati Karksi-Nuiast Järva-Jaani vanatehnika varjupaika eksponaat järjenumbriga 206, täismetallkerele ümber ehitatud sõiduauto UAZ-469B. Auto ehitas Nuia EPT tööline Villem Meltsas oma tarbeks arvatavasti 80ndate lõpus koondise töökojas. Sarnaseid autosid valmistati Nuias 80ndate lõpul eritellimuse alusel tellija materjalidest peamiselt jahimajanditele. Meie eksponaat veetis kogu oma aktiivse kasutusaja oma ehitaja teenistuses sealsamas kus sündis - Nuias; sõidukit kasutati peamiselt metsas jahil käimiseks, kuid ka muuks kohalikuks transpordiks.

Auto vahetas omanikku 90ndatel. See oli plaanis taas aktiivsesse kasutusse võtta, kuid paarisajameetrisel teekonnal kõrvaltänavast uue omaniku juurde purunes sidur. Siduririkke tõttu jäi masin aastateks seisma. 2007. aasta maikuus korraldati Internetis asuvas Auto-Moto Foorumis (forum.automoto.ee) korjanduskampaania selle unikaalse sõiduki hankimiseks ja toimetamiseks Järva-Jaani vanatehnika varjupaika. Suur tänu kõikidele annetajatele: Kristo Pals, Mati Räli, Tarvo Puusepp, Renno Jeerland, Arno Kuusk, Hannes Kuus, Ants Laur, Olavi Vann, Tarmo Pool, Allan Varusk, Paavo Prii, Guido Juhandi, Marko Jäetma, Meelis Tamm, Peeter Tiisväli, Andres Palm, Toomas Arukask, Andres Allik, Martin Langerpaur!

Eksponaat nr. 206
Eksponaat nr. 206
Foto: Tarvo Puusepp

 Eksponaadi info

 Fotogalerii

Made in Nuia
kaheksandal lehekuu päeval umbes kell 11:29:00

Lõuna-Eesti kandist on päevavalgele tulnud üks varjupaiga punasesse raamatusse kantud sõiduk. Tegu on ENSV-aegse tootmiskoonise «Eesti Põllumajandustehnika» Nuia Rajoonikoondise (Nuia EPT) tootmistsehhides ilmavalgust näinud UAZ-raamile ehitatud täismetallkerega furgoonautoga. Masin on ainulaadne - ehitatud UAZ-i 73nda aasta väljalaskega veermikule, nina kuni esiklaasini kuulub UAZ-ile, sealt alates on kasutatud GAZ-53 kabiini kuni juhiukse tagaservani, edasi tuleb metallkarkassil kere, tagaosas on GAZ-i kabiini katusejupp ja uks, tagarataste koopakaared pärinevad GAZ-69-lt. Agregaatidena oli kasutatud ka Volga detaile. Sarnaseid autosid valmistati 80ndate lõpul eritellimuse alusel peamiselt jahimajanditele. Erinevatel andmetel tehti nn Nuia UAZ-e kokku üldse 7 või 16 tk. Masina tehnilises passis on keretüübiks määratud "JEEP" !

Auto praeguse omanikuga on sõlmitud kokkulepe sõiduki loovutamiseks Järva-Jaani vanatehnika varjupaigale 5000 kroonise hinnaga.

Täpsemad andmed aktsiooni kohta leiate Auto-Moto Foorumist:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=20165

Nuia EPT-s valminud furgoonauto
Nuia EPT-s valminud furgoonauto
Foto: Tarvo Puusepp
Nuia EPT-s valminud furgoonauto
Nuia EPT-s valminud furgoonauto
Foto: Tarvo Puusepp

 Eksponaadi info