30. oktoobril 2009 täienes Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga kogu järjekordse puna-valge eksponaadiga: 49 aasta vanuse voolikuauto Magirus-Deutz Mercur F125A annetas Varjupaigale Lõuna-Eesti Päästekeskus.
1960. aastal Saksamaal Ulmis ehitatud veoauto oli oma esimesed 35 aastat kasutuses Saksamaal, 1995 aga kingiti masin tollasele Viljandi Maakonna Tuletõrje- ja Päästeametile ning pikka aega, kuni viimaste nädalateni oli sõiduk teenistuses Kolga-Jaani päästekomando teise voolikuautona. Seoses sõiduki vanuse ning Päästeameti poolt viimastel aastatel ostetud uue tehnikaga jäi auto aga kasutuses üleliigseks ning Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga huvi sõiduki vastu ei jäänud märkamata ka praegu Viljandimaal päästetöid korraldaval Lõuna-Eesti Päästekeskusel. Koos Magirusega anti Järva-Jaani vallale üle ka endine Põlva päästekomando spetsiaalauto Mercedes-Benz LP813, mis jõuab Varjupaika lähinädalail.
Autole on pealisehituse ehitanud Bremeni kerevalmistaja Karosseriefabrik Wilhelm Thiele, sõiduk vastab Saksamaal pikka aega voolikuautodele kehtinud standardi SKW 2000 (Schlauchkraftwagen 2000) nõuetele. Auto furgooni mahub kuni 2 kilomeetrit voolikuliine ja kaasaskantav mootorpump; meeskonnas on koos autojuhiga 6 tuletõrjujat. 1950. ja 1960. aastatel oli Saksamaa tuletõrjel kasutuses peaaegu 300 sarnast voolikuautot, mis koos paakkustutusauto ja kustutusautoga moodustasid kolmesõidukilise kustutuslüli. Voolikuauto ülesandeks oli põlengukohas magistraalliinide moodustamine veevarustuse tagamiseks.
Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaik tänab annetuse eest Lõuna-Eesti Päästekeskust ja Päästeametit.
|